Przejdź do głównej zawartości

Roczek :) - fondant.





www.swiatmojejk.blogspot.com










www.swiatmojejk.blogspot.com











Witam serdecznie.
Właśnie dziś mija roczek - moje male święto :) - od kiedy powstał ten blog i zrobiłam na nim swój pierwszy , własny wpis. 
Świat mojej kuchni to miejsce do którego zapraszam Was niezmiennie od tego czasu i zachęcam do korzystania z moich porad i przepisów. 
To moja kuchnia - miejsce magiczne gdzie od wielu lat znajduje nowe kierunki , nowe smaki i nowe możliwości na smaczne, domowe jedzenie.
Świat kuchni tak naprawdę nigdy nie ma granic i zawsze jest coś smacznego do odkrycia. :)).
Przy okazji bardzoooo Wam dziękuję za odwiedzanie mojego bloga i zapraszam do częstego zaglądania :) a tym którzy dopiero go odkrywają polecam mój świat bardzo serdecznie :).
Pomyślałam ze skoro dziś taka mała okazja to podzielę się z Wami przepisem na domowe fondant - czyli domowa masę cukrowa.
Dla niektórych to może przepis z innej bajki ale myślę ze większość która na co dzień tak jak ja uwielbia kuchnie :) na pewno wie do czego służy taka masa.
Jest to fajna masa plastyczna którą możecie dowolnie ozdobić Wasze piękne wypieki ( torty , mafinki , dowolne ciasta i desery itd. itd. ) a nawet stworzyć piękne bukiety czy figurki na specjalne okazje. 
Wiem ze przepisów na nią jest wiele. Sposobów pewnie tyle co ludzi którzy ja robią :)) Ja sama z ta masa mam do czynienia już parę lat - trochę tych mas przerobiłam :) i wiem ze początki mogą być trudne a nawet zniechęcić. Ale zapewniam warto próbować i zrobić sobie czasem taka masę i przyozdobić pięknie np. tort dla małych milusińskich - będą na pewno bardzo zadowolone.
Moj dzisiejszy przepis jest jak dla mnie sprawdzonym już sposobem który zawsze mi wychodzi i wykorzystuje go właśnie do zdobienia moich wypieków, tortów. Dlatego dziele się nim dzisiaj z Wami.
Polecam i zapraszam.











Składniki : 


  • ok. 1 kg cukru pudru ( czasem wychodzi odrobinę mniej - zależy często od rodzaju cukru pudru i temperatury otoczenia )
  • 170 g płynnej glukozy ( u mnie prawie zawsze jest to Heller Speisesirup - nie polecam glukozy w proszku )
  • 9 g żelatyny spożywczej
  • 60 ml wody
  • łyżeczka plaska kwasku cytrynowego lub soku z cytryny ( możecie tez zastąpić dowolnym aromatem )
  • szczypta soli
  • 10 g gliceryny
  • dodatkowo ok. 4 łyżeczki tłuszczu roślinnego typu planta









Sposób przygotowania : 




Zacznę od tego ze ilość podana to ok. kg gotowej masy. Starczy Wam na obłożenie tortu.
Na początek należy przygotować i odmierzyc sobie wszystkie składniki aby były gotowe.
W malej miseczce łączymy żelatynę + wodę = mieszamy lekko i odstawiamy na parę minut do dość mocnego zgęstnienia.
W tym czasie w dużej misie przesiewamy przez sitko nasz cały cukier puder. Tego etapu nie należy pomijać!
Do odmierzonej glukozy dodajemy sol + kwasek cytrynowy lub aromat. Odstawiamy na chwilkę.
Gdy nasza żelatyna jest już twarda i bardziej sucha podgrzewamy ja lekko do sklarowania. Uwaga ! U mnie to mikrofalówka i dosłownie parę sekund - możecie także rozpuścić ja na parze wodnej jeśli nie chcecie ryzykować. Chodzi o to aby żelatyna była klarowna i ciepła ale nie może się zagotować ! wtedy jest do wyrzucenia. Pamiętajcie o tym.
Teraz pozostaje umieścić w dużej misce ( jeśli wyrabiacie ręcznie ) lub tak jak u mnie w misie robota z hakiem do wyrabiania ciast ok. 500 g cukru pudru i wlać na środek nasza rozpuszczona żelatynę + resztę składników płynnych czyli przygotowana wcześniej glicerynę.
Włączamy mikser i na lekkich obrotach miksujemy aż zacznie nam się cukier łączyć w białą masę.
Gdy zacznie być mało cukru pudru stopniowo dosypujemy do misy jeszcze po łyżce.
Zostawiamy ok. 300 g cukru pudru.
Po chwili miksowania gdy nasza masa jest jeszcze bardzo klejąca ale już zaczyna wyrabiać się ciężej i formować w kule - wykładamy całość na podsypana mocno pozostałym cukrem pudrem stolnice.
Dobrze jest już przy przekładaniu masy z miksera natłuścić ręce nasza planta i od czasu do czasu smarować lekko dłonie podczas wyrabiania.
Masa będzie stawała się twardsza ale powinna zostać elastyczna. 
Dobrze jest samemu wyczuć aby nie dodać za dużo cukru czy masa jest już gotowa. Jeśli jest już twardsza ale jeszcze według Was za mocno się klei, dodajcie odrobinę planty. 
Zbyt duże dodanie cukru pudru spowoduje ze masa będzie krucha ,mało lśniąca i  mało elastyczna.
Myślę ze jeśli zrobicie ten przepis to szybko dojdziecie do wprawy co do konsystencji jaka powinna mieć i będzie Wam się dobrze na niej pracowało.
Na koniec, osobiście lubię jeszcze raz lekko posmarować po całości masę planta i zawinąć bardzoo szczelnie w folie a potem przechowywać w dodatkowym worku foliowym.
Masa właściwie jest gotowa od razu do użycia. Mozecie jej dać trochę odsapnąć i użyć od razu jeśli potrzebujecie.
Oczywiście masę  można dowolnie barwic barwnikami spożywczymi.
Jeżeli Wam zostanie nadmiar to należy tylko pamiętać alby zawsze szczelnie ja przechowywać w zamkniętych woreczkach foliowych.
Gotowe.
Mam nadzieje ze będziecie z masy bardzo zadowoleni :).
Przy okazji bardzo Wam dziękuję za odwiedzanie mojego bloga i jak zawsze polecam moje przepisy i zapraszam serdecznie do częstego zaglądania :))










www.swiatmojejk.blogspot.com










www.swiatmojejk.blogspot.com







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Drożdżówki z jagodami.

www.swiatmojejk.blogspot.com www.swiatmojejk.blogspot.com Witam serdecznie. Od powrotu z wakacji czekały nasze zbiory :) aż znajdę chwilkę i w końcu przygotuje te mega pychotki. Uwielbiam jagody i gdy tylko nadarzyła się okazja aby je zamrozić w większych ilościach oczywiście z niej skorzystałam. Póki lato jeszcze trwa i jest sezon to nie ma jakiegoś może większego problemu ale gdy tylko skończy się sezon ceny potrafią zniechęcić. Skorzystałam - po-paczkowane w mniejsze porcje pomroziłam i teraz przygotowałam pulchniutkie i pyszne drożdżówki z jagodami.:) Przepis mega prosty i szybki - na pewno warty przygotowania. W Waszych domach pięknie będzie pachniało i na pewno skusicie wielu do skosztowania. Zapraszam po przepis. Składniki :  na ciasto :  600 g mąki 40 g świeżych drożdży 90 g masła 2 jajka 1 kubek mleka 1/2 kubka cukru 2 łyżeczki extraktu wan

Jesienne aromaty - szybkie i przepyszne ciasto.

www.swiatmojejk.blogspot.com www.swiatmojejk.blogspot.com Witam serdecznie. Mam dziś dla Was przepis na pyszne i niezwykle aromatyczne ciasto. Znajdziecie w nim sadze wszystko co tylko kojarzy się z jesienno - zimowymi smakami czyli : cynamon , orzechy, jabłka , rodzynki, miód czy nawet migdały. To wszystko upieczone w bardzo prostym i szybkim do przygotowaniu cieście sprawi ze nie będziecie mogli się oderwać od jedzenia. Ta propozycje możecie zarówno przygotować już teraz do kawy, na weekend lub jeśli wolicie także na same Święta gdzie z braku czasu takie szybkie ciasto to coś w sam raz. Naprawdę warto - zapraszam. Składniki : 100 ml miodu 4 jajka 80 ml oleju 300 g maki 2 łyżeczki proszku do pieczenia 1 łyżeczka cynamonu 4 małe jabłka kubek mix orzechów ( tutaj  rodzaj - co macie pod ręką i lubicie ) kubek rodzynek garść płatków migdałów Sposób przygotowania : Skoro ciasto szybkie to zaczynamy od nastawien

Drożdżowe z jagodami = duża blacha.

Witam serdecznie . Dziś duża blacha ! = jak szaleć to szaleć. Ciasto rodzinne i dla wszystkich. Kruszonka mega chrupiąca, do tego soczyste borówki a pod spodem puszyste i mięciutkie ciasto. Doskonałe do śniadania, do kawy, na podwieczorek czy nawet kolacje w tak piękne, słoneczne i ciepłe już wieczory. Możecie część ciasta zamrozić lub rozdać po kawałku, rodzine i znajomym :). Przepis jest bardzo stary i nie co inaczej niż zazwyczaj ciasto drożdżowe jest przygotowywany ale pyszne, dlatego dodaje go tutaj i dziele się z Wami. Zapraszam do pieczenia = koniecznie wypróbujcie :). Składniki :  ( proporcja na dużą blachę standardową do piekarnika ) 2 opakowania świeżych drożdży ( 2 kostki po 40 g ) 10 łyżek cukru 5 jajek ( żółtka i białka osobno ) 800 do 900 g mąki ( 400 g mąki pszennej typ 450 + 400 g mąki orkiszowej  = możecie użyć samej pszennej)  100 g masła rozpuszczonego  kubek mleka ok. 300 - 400 g borówek świeżych