Przejdź do głównej zawartości

KitchenAid Stand Mixer - test i opinia z użytkowania.







Witam serdecznie.

Wraz z nowym rokiem pojawiają się na moim blogu zmiany. Oprócz zmian wyglądu ogólnego bloga, dodaje nową etykietę pod nazwą - kitchen gadgets czyli kuchenne gadżety.
Chciałabym zamieścić tam, równego rodzaju przydatne, potrzebne, przetestowane i przeze mnie uznane za godne uwagi pomoce kuchenne.
Każdy z nas, czy to chodzi o kuchnie czy tez kompletnie o inną dziedzinę zainteresowania, staje się w pewnym momencie konsumentem. Stajemy wtedy przed wyborem co kupić, co wybrać. Zbieramy informacje, zastanawiamy sie nad danymi produkatami. Nie jednokrotnie pytamy też znajomych, rodzine i innych o ich opinie. Co jest zupełnie zrozumiałe, bo jaka opinia nie będzie bardziej wiarygodna niż osoby która dany produkt już testowała.
Dlatego też, postanowiłam dziś podzielić się z Wami moją, osobistą, opinią na temat robota kuchennego KitchenAid z serii Artisan.

Musze przyznać, że sama gdy stanęłam przed wyborem tegoż urządzenia i zbierałam informacje o nim, - a było to 7 lat temu, nie miałam łatwego zadania. Wydawać by się mogło, że to nie tak dawno a jednak technika od tego czasu na całe szczęście poszła w lepsze. Wówczas w internecie mogłam jedynie zobaczyć informacje - jako że to amerykański produkt - tylko na ich stronach.
Nawet jeśli chodzi o Youtube i filmy związane z użytkowaniem tego sprzętu - było ich mało.
Polskie testy sprzętu nie wchodziły wtedy w grę.

Jestem osobą która, jeśli zamierza kupi jakiś sprzęt gospodarstwa domowego itp. zawsze najpierw robi tzw. wywiad. Zbieram jak najwiecej informacji aby upewnić się czy warto, czy tego właśnie chce i tego szukałam.
Osobiście uważam, że zawsze warto sprawdzić - szczególnie w dzisiejszych czasach, w dobie internetu - jakie są opinie itd. Nie oszukujmy się, dzisiaj w dobie dalekiej konsumpcji, rynek nastawiony jest niestety na ilość nie jakość. I szczerze powiedziawszy osobiście tęsknie trochę za czasami mojej babci, gdzie pralka czy kuchenka musiałam chodzić najmniej 10 - 15 jak i nie 20 lat. Tak, tak dziś nie da Wam nikt gwarancji, że drogie to lepsze i będzie służyć na lata. 





Wracając do tematu - przeszukawszy internet i oczywiście w poszukiwaniu super promocji - nie oszukujmy się ten sprzęt w Europie z cenami to lekka przesada - znalazłam super cenę i zdecydowaliśmy się na zakup przez sklep internetowy ( i tu mój błąd, który opisze dalej ).


Zacznę może od standardowych danych, które możecie sobie szczegółowo doczytać i dowiedzieć się oczywiście dużo więcej o danych, dostępnych modelach sprzętowych itd. na stronie Kitchen Aid.

Strony dla zainteresowanych : 

  • Polska stronka : http://kitchenaid.pl
  • Orginalna strona KitchenAid USA : https://www.kitchenaid.com
  • Niemiecka strona : https://www.kitchenaid.de



Podaje te trzy, dla mnie podstawowe odnośniki. Możecie oczywiście znaleść swoje, w każdym innym kraju, którym się znajdujecie. Zapewne od razu zauważycie, że różnią się od siebie diametralnie.
Jest to zupełnie zrozumiale, ponieważ sprzęt który jest produkcji amerykańskiej i dla nich podstawowym sprzętem gospodarstwa domowego, w innych krajach jest tylko przedstawicielstwem.
Zatem największy wybór jeśli idzie o sprzęt ( nie tylko te roboty ale również całe kuchnie ) będziecie mieli na amerykańskiej stronie. W danym kraju, w jakim się znajdujecie oczywiście wybór i dostępność będzie mniejsza. Możecie sobie zamówić od Nich ale będzie to sporo kosztowało.
Nie mniej jednak, w biegiem lat, muszę przyznać, że sprzęt stał się na tyle popularny w Europie, że jest go coraz więcej i oferta staje się coraz bogatsza.


Jeżeli chodzi o sam mixer planetarny KitchenAid, można podzielić, tak z grubsza na 4 rodzaje ( zmienia się to cały czas, bo nowe produkty wchodzą na rynek ) :

  • model Classic ( 2 lata gwarancji ) = model jeden z pierwszych o mocy 275 W i misie wielkości 4,5 l.
  • model Artisan ( 3 lata gwarancji ) = model o największej gamie kolorów do wyboru, mocy 300 W i misie z rączką 4.8 l.
  • model Artisan Profesional / Heavy Duty ( gwarancja 5 lat i 1 rok dla użytku przemysłowego ) = Tutaj małe rozbieżności co do konkretnych modeli w poszczególnych krajach ale ogólnie, główna różnica -  jeden do użytku domowego drugi do przemysłowego. W tym przypadku misa zostaje podnoszona a głowica robota nie uchyla się. Moc to 500 W a pojemność w tych przypadkach do 6.9 l.
  • model najnowszy Artisan Mini ( 5 lat gwarancji ) = moc 250 W i misie najmniejszej 3.3 l. Model specjalnie wyprodukowany na małe potrzeby, dla gospodarstwa domowego do np. 2 osób, gdzie nie używa się pół tuzina składnikowi a raczej małe porcje i są małe potrzeby.


Więcej szczegółowych danych oczywiście znajdziecie na oryginalnych stronach KitchenAid. Ja dałam Wam ogólny zarys wyboru, tego robota kuchennego.

Postawiliśmy na KitchenAid Artisan, modelu z 3 letnią gwarancją, nie co wiekszą mocą i nie co wiekszą misą. Powód był oczywisty, dla nas, jako rodziny aby dłużej nam posłużył przy większej mocy i przy większej misie.











Do miksera jako standardowe wyposażenie dostaliśmy : misę z rączką i osłonką, rózgę do ubijania, hak do wyrabiania ciast cięższych i mieszadło.

Możecie oczywiście na dzień dzisiejszy, kupić już fajne zestawy z dodatkowymi akcesoriami, za fajną cenę ( kiedyś tego nie było i ceny dodatków były duże ). Osobiście polecam tego typu rozwiazanie jeżeli używacie np. maszynki do makaronu czy dużo pieczecie i potrzebujecie dodatkowej misy albo np. chcecie dodatkowe mieszadło z silikonową nakładką, co ułatwia zbierania ciasta po brzegach. To wszystko i wiele, wiele innych dodatków na pewno znajdziecie u przedstawicieli i w sklepach, bo możliwości jest naprawdę wiele. Nie będę podawać wszystkich, bo każdy znajdzie sobie takie informacje u siebie sam ale dodam ze wszystkie dodatkowe akcesoria pasują do wszystkich modeli robota stacjonarnego - co jest mega rozwiązaniem.







Teraz, co mogę powiedzieć po 7 latach intensywnego użytkowania tego sprzętu ?
Mogę powiedzieć dużo ...
Po pierwsze - nie kupie więcej sprzętu tak drogiego w sklepie internetowym i o dziwnie podejrzanej, niskiej cenie.
Po drugie - nadal biorę i będę brała pod uwagę, zebranie jak największej ilości informacji i danych o sprzęcie.
Po trzecie - czas gwarancji i dobry dostęp do przedstawiciela, jak i wiedza o dostępności serwisu.
Po czwarte - jak ważne jest wykonanie i z jakiego rodzaju materiałów jest zbudowany sprzęt. 
Po piąte - możliwość rejestracji produktu przez internet na oficjalnej stronie producenta.
Po szóste - dostępność akcesorii , dodatków i wieloletnie istnienie firmy na rynku.
Po siódme - opinia ludzi, którzy mieli w użytku sprzęt co najmniej rok
 ..... i tak można by dalej.

Opisując i podsumowując dość długi ale mam nadzieje zrozumiały i ważny tekst. 
Mój robot po jakiś 2 latach popsuł się = regulator prędkości po prostu przestał działać i robot kręcił na maksymalnej prędkości, na wszystkich prędkościach,  jak szalony.
Niby nic - może się zdarzyć przy każdym sprzęcie - to w końcu tylko maszyna.
Niestety ile my się napociliśmy i na dzwoniliśmy i ile moich zbierania informacji w internecie - to moje.
Sklep internetowy, w którym sprzęt był zakupiony, odsyłam nas do rzekomo innego sklepu - źródła, z którego on zakupił towar. Tam można było tylko po Francusku, Belgijsku i Angielsku. Cóż dużo i tak to nie dało, bo maszyn nie biorą do reklamacji i ogólnie nie maja z tym nic wspólnego i odsyłają z powrotem do sklepu internetowego.
Na szczęście, dobrze się skończyło to dla nas. Znalazłam w końcu, na własną rękę, przez internet, jedyny - na tamten czas serwis sprzętu, który zajmował się naprawą produktów KitchenAid i dzięki przemiłej Pani w obsłudze i uwzględnieniu naszego wydruku potwierdzającego zakup towaru przez internet, moja maszyna została wysłana i naprawiona :)).( Dodam ze sklep internetowy okazał się na tyle niekompetentny, że nie uzyskaliśmy rachunku, a moim zbawieniem było zarejestrowanie sprzętu zaraz po zakupie, na stronie producenta - było to także brane pod uwagę ).

Wtedy tego nie wiedziałam, dziś już wiem. Jest na dzień dzisiejszy bardzo dużo sprzętu z tzw. drugiej ręki, czyli naprawione i jako nowe sprzedawane - za okazyjnie niską cenę i podobno jest też, już dziś, dużo podróbek ( co dziś nie podrabiają :( ). Dlatego też bogata o tamto zdarzenie wiem, że nie kupię sprzętu tak drogiego z niewiadomego źródła - bo taniej.

Jeżeli chodzi o działanie mojego robota = nie mam do niego zastrzeżeń, nadal pięknie mi służy i jestem bardzo zadowolona ale mój instynkt mi mówi i czasem słuch, że nie jest juz taki 100 %.
Może ja miałam pecha, może tak trafiłam - nie zrozumcie mnie źle. Absolutnie nie odradzam a wręcz przeciwnie, tą firmę polecam. Na pewno jednak, zwracam uwagę na małe punkty, które warto brać pod wzgląd.

Długa gwarancja sprzętu, też w naszym przypadku, bardzo sprawdza się na plus, jeśli chodzi o sprzęty wszelakie. Tak jak nadmieniłam już wcześniej - dziś ilość nie jakość się niestety liczy, a sprzęt jest produkowany często z części tańszych i gorszych lub jak kto woli mniej trwałych.

Miałam wcześniej możliwości pracy na sprzęcie wykonanym z plastiku - gdzie ten robot jest wykonany z ciężkiego i solidnego metalu i nikt mi nie powie, że nie ma różnicy. Oczywiście na każdym prawie sprzecie da sie pracować ale ważna jest jakość i wytrzymałość potem takiego sprzętu.


Kończąć ten post powiem tak. 
Kitchen Aid Artisan Stand Mixer u mnie, z 7 letnim doświadczeniem, sprawdza się po dziś dzień i oby do końca świata i jeden dzień dłużej :)).
Wykonanie i rodzaj materiału jest godny pochwały i polecenia.
Każde ciasto jakie przeszło przez moją maszynę, musiało się poddać jego sile :).
Bardzo pięknie wyrabia ciasta czy chleby, które często piekę. Niesamowicie radzi sobie także z ubijaniem białek, które tylko za jego zasługą dochodzą do perfekcji.
Czy ciasta jest mniej czy więcej, maszyna daje radę i nie chodzi mi po stole - jak to niektórzy opisują swoje sprzęty :).

Jeżeli miałabym dziś kupić tego samego robota, kupiłabym go na pewno w dostępnych, jak na dzień dzisiejszy zestawach i z dodatkami. Same akcesoria, osobno są w bardzo wysokiej cenie.

I na koniec jeszcze moja osobista, mała uwaga - ponieważ posiadam kolor biały, który kupiłam specjalnie z myślą o przyszłości i planach o dokupieniu innych sprzętów tej firmy =Niestety, latami gdzie wychodzą nowe sprzęty i nowe serie produktów, biały a biały robi różnice. Nowsze sprzęty, jeśli zestawicie je obok starego modelu, zdecydowanie różnią się - jeśli mogę tak powiedzieć, rodzajem bieli.
Jest to widoczne i dla mnie na jedyny minus jak do tej pory.


Mam nadzieje że post Wam się przyda i spodobał. W razie jakiś pytań dodatkowych, zapraszam do komentowania lub kontaktu mailowego.


Posiadaczom Sprzętu KitchenAid życzę długoletniego zadowolnienia ze sprzętu a nowym chętnym na zakup - udanych decyzji :).



Pozdrawiam serdecznie.







Komentarze

  1. Kuchnia z aneksem może być bardzo komfortowa. Osobiście ja i moje przyjaciółki zazwyczaj chętnie spotykamy się w kuchni i często takie pogadanki się w tym pomieszczaniu odbywają. W ostatnim czasie udało mi się kupić fajny toster do kuchni https://duka.com/pl/agd/tostery i praktycznie od jutra chcę go zacząć używać. Wydaje mi się, iż nie jest ważny tak wygląd kuchni jak jej wyposażenie w narzędzia kuchenne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za ten wpis. Długo szukałam tak konkretnych informacji. No bo komu chce się jeszcze po 7 latach pisać o czymś co używa na co dzień.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem, czy macie takie samo zdanie, jak ja, ale uważam, że robot kuchenny to podstawowe urządzenie, które powinno znaleźć się w każdej kuchni. Możecie sprawdzić sobie na stronie https://www.oleole.pl/roboty-wieloczynnosciowe.bhtml jakie roboty są dostępne, no i może akurat coś fajnego wpadnie Ci w oko?

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja kochana koleżanka powiedziała mi ostatnio że bardzo dobrze będzie jak skorzystam z profesjonalnej firmy Myszy .Ja na pewno za nie długo z tej firmy na pewno skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dużo z tego blogu się dowiedziałem. Na pewno będę tutaj wracał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi milo i zapraszam do zagladania - pozdrawiam 😊👩🏻‍🍳

      Usuń
  6. Dobrze ,że wreszcie tutaj trafiłem. Ten blog jest mega ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje ☺️ Bardzo mi milo i zapraszam 👩🏻‍🍳

      Usuń
  7. Świetnie, że ktoś sprawdza sprzęt. Taka opinia jest bardzo cenna.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Drożdżówki z jagodami.

www.swiatmojejk.blogspot.com www.swiatmojejk.blogspot.com Witam serdecznie. Od powrotu z wakacji czekały nasze zbiory :) aż znajdę chwilkę i w końcu przygotuje te mega pychotki. Uwielbiam jagody i gdy tylko nadarzyła się okazja aby je zamrozić w większych ilościach oczywiście z niej skorzystałam. Póki lato jeszcze trwa i jest sezon to nie ma jakiegoś może większego problemu ale gdy tylko skończy się sezon ceny potrafią zniechęcić. Skorzystałam - po-paczkowane w mniejsze porcje pomroziłam i teraz przygotowałam pulchniutkie i pyszne drożdżówki z jagodami.:) Przepis mega prosty i szybki - na pewno warty przygotowania. W Waszych domach pięknie będzie pachniało i na pewno skusicie wielu do skosztowania. Zapraszam po przepis. Składniki :  na ciasto :  600 g mąki 40 g świeżych drożdży 90 g masła 2 jajka 1 kubek mleka 1/2 kubka cukru 2 łyżeczki extraktu wan

Jesienne aromaty - szybkie i przepyszne ciasto.

www.swiatmojejk.blogspot.com www.swiatmojejk.blogspot.com Witam serdecznie. Mam dziś dla Was przepis na pyszne i niezwykle aromatyczne ciasto. Znajdziecie w nim sadze wszystko co tylko kojarzy się z jesienno - zimowymi smakami czyli : cynamon , orzechy, jabłka , rodzynki, miód czy nawet migdały. To wszystko upieczone w bardzo prostym i szybkim do przygotowaniu cieście sprawi ze nie będziecie mogli się oderwać od jedzenia. Ta propozycje możecie zarówno przygotować już teraz do kawy, na weekend lub jeśli wolicie także na same Święta gdzie z braku czasu takie szybkie ciasto to coś w sam raz. Naprawdę warto - zapraszam. Składniki : 100 ml miodu 4 jajka 80 ml oleju 300 g maki 2 łyżeczki proszku do pieczenia 1 łyżeczka cynamonu 4 małe jabłka kubek mix orzechów ( tutaj  rodzaj - co macie pod ręką i lubicie ) kubek rodzynek garść płatków migdałów Sposób przygotowania : Skoro ciasto szybkie to zaczynamy od nastawien

Drożdżowe z jagodami = duża blacha.

Witam serdecznie . Dziś duża blacha ! = jak szaleć to szaleć. Ciasto rodzinne i dla wszystkich. Kruszonka mega chrupiąca, do tego soczyste borówki a pod spodem puszyste i mięciutkie ciasto. Doskonałe do śniadania, do kawy, na podwieczorek czy nawet kolacje w tak piękne, słoneczne i ciepłe już wieczory. Możecie część ciasta zamrozić lub rozdać po kawałku, rodzine i znajomym :). Przepis jest bardzo stary i nie co inaczej niż zazwyczaj ciasto drożdżowe jest przygotowywany ale pyszne, dlatego dodaje go tutaj i dziele się z Wami. Zapraszam do pieczenia = koniecznie wypróbujcie :). Składniki :  ( proporcja na dużą blachę standardową do piekarnika ) 2 opakowania świeżych drożdży ( 2 kostki po 40 g ) 10 łyżek cukru 5 jajek ( żółtka i białka osobno ) 800 do 900 g mąki ( 400 g mąki pszennej typ 450 + 400 g mąki orkiszowej  = możecie użyć samej pszennej)  100 g masła rozpuszczonego  kubek mleka ok. 300 - 400 g borówek świeżych